Terugsturen

Wij komen je graag tegemoet met de feestdagen in het vooruitzicht! Voor alle producten geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag nadat je het laatste product van je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze periode kan het proces van terugsturen in gang gezet worden. Is deze termijn verstreken, dan kun je producten niet meer terugsturen. Doorloop de volgende stappen:

Stap 1: breng ons op de hoogte

Door ons op de hoogte te brengen herroep je de overeenkomst. Dit kun je doen door een e-mail te sturen, maar het meest gebruikelijke is een formulier bij je pakket voegen. Dit laatste heeft onze voorkeur en helpt ons je terugzending snel te verwerken.

Optie 1 - formulier: Voeg een herroeppingsmededeling toe aan de terugzending. Dit is bij voorkeur het cristalrovski.be terugstuurformulier, of het modelformulier voor herroeping. Print een formulier uit, vul het zo volledig mogelijk in en voeg dit bij het pakket dat je terugstuurt. Vergeet het ordernummer niet te vermelden.

Optie 2 - e-mail: Stuur een e-mail naar support@cristalrovski.be met: je naam en adres, het ordernummer en de artikelnummers van de producten die je terug wilt sturen. Voeg een briefje toe aan de terugzending met daarop minimaal je ordernummer.

Stap 2: stuur het pakket terug

Stuur het pakket binnen 30 dagen na herroeping naar ons terug. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw terugzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het terugstuurformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket terug en volg daarbij onderstaande instructies.

Terugsturen vanuit België

Stuur je een pakket vanuit België terug, download dan hier het retouretiket terugsturen vanuit België. Aan de hand van dit retouretiket kun je het pakket via een lokaal postkantoor kosteloos naar ons terugsturen.

Voor het succesvol versturen van je terugzending dien je de volgende handelingen te verrichten:

 Print het verzendlabel uit.
 Bevestig het verzendlabel op het pakket. Wij raden je aan het verzendlabel, dat voor de heenzending is gebruikt, van het pakket te verwijderen.

Je ontvangt geen verzendbewijs van het postkantoor. Wanneer we je retourpakket in goede staat hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging.

Terugsturen vanuit Nederland

Wanneer je je terugzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. De terugzending kun je afgeven bij een PostNL Servicepoint, of in onze fysieke winkel te Groningen.

Stap 3: Nadat wij je pakket hebben ontvangen

Op de dag dat wij je terugzending hebben ontvangen krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het pakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en opnieuw als 'nieuw' verkocht kan worden. Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Hoe hoog deze kosten zijn is afhankelijk van de waardevermindering en zal per geval bekeken worden.

Stap 4: Afhandeling

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen, het aankoopbedrag inclusief eventuele standaardverzendkosten en/of andere kosten, aan je terugbetalen. Heb je gekozen voor een afwijkende bezorgoptie (zoals avondbezorging of bezorging op zondag), dan storten wij deze kosten niet terug.

Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede staat hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je het product hebt teruggestuurd.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode waarmee je hebt betaald.

Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven al vermeld.

Om een soepele en snelle verwerking van je terugzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

 Vermeld altijd je bestelnummer
 Artikel(en) is/zijn ongedragen
 Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
 Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
 Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
 Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.